Kunne du tænke dig at spille en central rolle i ledelsen og driften af en levende kirke midt i Aarhus?
Fra 1. januar 2025 søger Aarhus Bykirke en eller flere barselsvikarer for vores daglige leder.
Stillingens indhold
Den daglige leder har mange forskellige opgaver. Nedenfor kan du læse om fire centrale områder i stillingen.
Menighedsrådet har besluttet, at de fire opgaveområder kan fordeles på 1-3 personer. Hvis vi finder den rette kandidat, som ønsker at varetage den fulde stilling, vil vi ansætte vedkommende fuldtid. Hvis vi finder to eller tre personer, som hver kan tage en del af opgaverne, vil vi ansætte dem i stillinger på færre timer.
Her er en kort præsentation af de fire områder, og hvor mange timer de hver især fylder sådan cirka. Bemærk, at teamlederen også skal have mindst et af de øvrige områder.
1: Teamkoordinator (4-6 timer)
- Er kontaktperson for den/de andre barselsvikarer (hvis der ansættes flere vikarer)
- Er bindeled mellem stab og menighedsrådet
- Deltager ved behov i menighedsrådsmøder og forretningsudvalgsmøder
- Deltager i det ugentlige stabsmøde
- Administrerer kontakt@aarhusbykirke.dk
2: Administration og daglig drift (8-10 timer)
- Administrere alle IT-systemer
- Sidde med i husudvalget
- Hjælpe økonomiteamet, især ifm. medlemsadministration
- Varetage personalets udgifter
- Ansvar for attestering
- Ansvar for gudstjenestekoordineringsark + gudstjenestedokumenter
- Ansvar for udlejning af kirkens lokaler
3: Kommunikation og events (8-10 timer)
- Ansvar for hjemmeside, nyhedsmail, sociale medier samt anden kommunikation og PR
- Praktisk ansvar for friluftsgudstjenester
- Med i planlægning af årsmøde og menighedslejr
- Ansvar for skærmen i indgangspartiet
- Med i planlægning og afvikling af menighedscampen på Hjallerup.
- Medarrangør af div. arrangementer såsom julearrangement og festugearrangement
4: Frivillige og børnekirke (7-9 timer)
- Ansvar for medlemsintro samt Kompas (ledersamling for klynge- og teamledere)
- Kontaktperson for teamledere
- Hjælpe de mange teams med at finde frivillige
- Ansvar for kirkens diakonale arbejde og de diakonale teams
- Administrere børnekirken
- Være inspirator for børnekirken og hjælpe til ved behov
- Varetage diverse kordegneopgaver
Det søger vi
Ud over kvalifikationer, der matcher de nævnte opgaver, søger vi en profil, der
- Har et kendskab til Aarhus Bykirke
- Ser sig selv deltage i gudstjenester som menigt medlem
- Kan stå inde for kirkens grundlag og formål
- Er indstillet på af og til at arbejde om aftenen og i weekender
- Kan være fysisk til stede på kontoret i det omfang, det er nødvendigt
- Bidrager til den gode stemning og det gode arbejdsfællesskab på kontoret
Det praktiske
- Ansættelsesperioden begynder 1. januar 2025
- Send din ansøgning og dit CV til personaleansvarlig Astrid Lund Jensen, astrid-mr@aarhusbykirke.dk. Husk at angive, hvilke(n) af de fire nævnte områder du søger.
- Ansøgningsfrist: Torsdag den 14. november kl. 12.
- Samtaler forventes afholdt i uge 47-48
- Løn efter aftale
Om os
Aarhus Bykirke er en veletableret, men ung menighed, som tæller cirka 470 voksne medlemmer, fortrinsvis i alderen 20-50 år, og 150 børn. Vores formål er at kalde til personlig tro og efterfølgelse af Jesus Kristus og til ansvarligt medlemskab af kirken.
Søndagens gudstjenester, vores mindre fællesskaber og vores frivillige teams er centrale elementer i kirkens liv.
Ud over den daglige leder består Aarhus Bykirkes stab af vores to præster, Henrik Højlund og Daniel Lind. Staben har kontor i kirkens lokaler på Brammersgade 4, Aarhus C.
Du kan læse mere om os på aarhusbykirke.dk
Yderligere oplysninger fås hos personaleansvarlig Astrid Lund Jensen (60881804) eller daglig leder Sara Børty (71796494).