Solsikkesamtaler

SOLSIKKESAMTALER
En solsikkesamtale drejer sig om at opdage, styrke og skabe bevidsthed om egne evner og muligheder for at vokse personligt i menneskelig og åndelig modenhed. Samtalen er en hjælp til at finde sin plads i en god vekselvirkning mellem hvile og tjeneste.

Solsikken er kendt for at dreje sig mod lyset og solen (på fransk hedder den tournesol). Den vender sig dynamisk i løbet af dagen og peger mod lyset og lyser selv op! En solsikke kan let komme til at hænge med hovedet, hvis den ikke får lys og vand. Men den har et kæmpe potentiale. Den står bedst sammen med andre. Når den har blomstret, finder den sit leje og sin plads.
(Billedet med solsikken er hentet fra Tomas Sjödins bog: ”Den, der finder sin plads, tager ikke en andens”)

samtalens form og indhold
Samtalen tilbydes i kirken med én fra staben (de to valgmenighedspræster og frivillighedskoordinatoren). Samtalen varer en time. Man får først lejlighed til at fortælle sin livs-/troshistorie. Derefter taler vi om tre spørgsmål:

Hvad drømmer du om/hvad vil du gerne?
Hvad giver dig energi?
Hvordan tror du, Gud vil bruge dig?

”For hos dig (Gud) er livets kilde. I dit lys ser vi lyset.”
(Salme 36 vers 10)

”Ethvert menneske bærer rundt på en bedre version af sig selv.”
(Martin Lønnebo, svensk biskop)

vil du have en solsikkesamtale?

Kontakt Daniel Søgaard Lind (se kontaktoplysninger i boksen til højre). Du vil derefter blive kontaktet af en fra staben for aftale om samtaletidspunkt.

Tidspunkt: Efter aftale
Lokation: Aarhus Bykirke