Events

Sport i Bykirken er for dig, der har lyst til at lære din menighed bedre at kende gennem sport. Som frivillig i Sport i Bykirken kan du hjælpe med at sætte de bedst mulige rammer for aftenen ved at stå for forfriskninger, transportere det sportslige udstyr, holde andagt eller lign.

Desuden er vi altid klar på at tænke i nye aktiviteter eller sportsgrene, som vi kan prøve af på menigheden - og vi hører gerne fra dig, hvis du har tanker her også.

Kontakt: Christoffer Sander Andersen / sport@aarhusbykirke.dk

Hvert forår samles hele menigheden til årsmøde. Det er dagen, hvor vi ser tilbage på kirkens liv det forgangne år og får fælles blik for den fremtidige retning.

Til at skabe rammerne om en god dag, er der behov for hjælp til opsætning, oprydning og medbragte kager.

Kontakt: Menighedsrådsformanden  / formand@aarhusbykirke.dk

Hvert efterår samles menigheden på menighedslejr. Det er weekend, hvor der er mulighed for at være sammen på tværs af alder og lære hinanden bedre at kende. Der vil bl.a. være spændende bibeltimer, sport, caféhygge og et isoleret program for børn, når det andet bliver for kedeligt.

Næste menighedslejr er på Djurslands Efterskole d. 8.-10. november 2024.

For at stable weekenden på benene samles der et team, som bl.a. står for planlægning af program og uddelegering af opgaver. Har du lyst til at være med i dette lejrteam, kan du kontakte frivilligkoordinatoren.

Kontakt: Menighedslejrteamet / menighedslejr@aarhusbykirke.dk

Den sidste søndag i august holder Aarhus Bykirke en friluftsgudstjeneste i Skanseparken.

Der er brug for hjælp til bl.a.

• at transportere lydudstyr og musikinstrumenter til pladsen samt stille det op
  • Kontakt: Staben / kontakt@aarhusbykirke.dk