Besøgstjeneste

De fleste kender til, hvordan et besøg og en snak kan gøre godt. Især for mennesker der befinder sig i en ensom situation, kan et besøg få stor betydning. Uanset om det er handicaps, sygdom, alderdom eller helt andre begrænsninger - som ikke kan fjernes med et trylleslag - gør det en forskel at få besøg af en, der har tid til at lytte. Det er en besøgsvens fornemste opgave.

At en samtale også nogle gange bevæger sig forbi livets store spørgsmål, gør den ikke mindre vigtig. Vi har alle brug for nærhed og relationer. Ikke mindst når vi måske ikke selv har overskuddet til at opsøge dem. Derfor vil vi gerne opfordre til, at man fortæller om mennesker, der kunne bruge en besøgsven. Eller til at melde sig på banen, hvis man har lyst til at være med i Aarhus Bykirkes besøgstjeneste.

Hvordan bliver man besøgsven?
Kontakt frivillig evangelist, Thorkil Andersen eller en af kirkens præster: Henrik Højlund / Daniel Søgaard Lind. Se kontaktinfo ved at klikke på navnene i boksen til højre.

Tidspunkt: Efter
Lokation: Private hjem