Filmkursus i Aarhus Bykirke i samarbejde med AOF-aftenskole

Forside Nyheder
Filmkursus i Aarhus Bykirke i samarbejde med AOF-aftenskole

Bykirkens præster afholder i det nye år et kursus, som med afsæt i nogle film, tager fat i de store livs- og trostemaer.
Kurset holdes i Bykirken på Brammersgade 4. Tag med - og tag en ven med!

Filmens livseliksir
Når film er bedst, leverer de en slags livseliksir, en trylledrik som giver bedre og dybere indsigt i livet.
På dette kursus skal vi kigge nærmere på seks film, som tager dybe livstemaer op. Temaer som også er stærkt forbundne med kristendom og tro.
Kurset vil altså på en og samme tid give indblik i indersiden af nogle konkrete film og i indersiden af livet via temaer som tilværelsens grundvilkår, menneskelig identitet, skyld og skam, tilgivelse og forsoning, håb mv.
Hver aften vil der blive taget fat på en konkret film, som vises i udpluk. Underviserne vil udfolde filmens særlige temaer, og der vil blive lagt op til debat og samtale om temaerne.

Kurset holdes torsdag aften fra kl. 19-21, følgende datoer:
4. februar
11. februar
25. februar
4. marts
11. marts
18. marts

Pris: 200 kr. for hele kurset, alt inkl.
Seneste tilmelding: 1. februar 2021 via AOF’s hjemmeside her.
AOF Filmskole 2021