Historie og grundlag

Forside Om kirken
Historie og grundlag

Aarhus Bykirke blev stiftet i september 2009 af en gruppe unge med baggrund i Indre Missions ungdoms- og menighedsarbejde ved Skt. Lukas Kirke ud fra visionen om en kirke, der er relevant for mennesker i Aarhus og samtidig hviler på et klassisk kristent grundlag med Bibelen som Guds ord.

Efter at have fejret gudstjeneste forskellige steder i Aarhus i de første år af kirkens levetid har vi siden december 2013 holdt til i lejede lokaler i missionshuset Eben Ezer på Frederiksbjerg.

Aarhus Bykirke er en valgmenighed inden for Den Danske Folkekirke med samme grundlag og bekendelse. Vi er derfor underlagt tilsyn af provst og biskop som andre menigheder i Folkekirken. Vores præster er tilknyttet en åndelig vejleder, og som menighed er vi tilknyttet Indre Mission og tilsluttet ELNs Menighedsnetværk.

Vedtægter i fuldtekst kan læses her.